Zoeken
  • 10047827

Meer klanten trekken in de horeca

Bijgewerkt op: 28 jan.

De maand december is altijd een drukke maand voor horecaondernemers. Veel feestdagen, waarin mensen altijd de gezelligheid opzoeken. Gezellig met elkaar een hapje eten, een drankje doen en kunnen bijkletsen. Helaas is dat dit jaar voor de tweede keer oprij anders, Corona gooide namelijk roet in het eten. Om 17:00 sluiten de deuren, er moet worden gevraag naar een QR-Code én er moet voldoende afstand worden bewaard, waardoor klanten niet of alleen overdag de kans hebben om met elkaar te eten. Dit artikel vertelt u hoe horecaondernemers er nu juist in deze tijd voor kunnen zorgen dat klanten alsnog met elkaar kunnen eten en van de feestdagen kunnen genieten met elkaar.


Een gangen-diner aanbieden aan huis:

Het aanbieden van een gangen-diner is een goede manier om uw klanten alsnog te laten genieten van een lekker een gezellig diner met familie of vrienden. Door klanten een diner aan te bieden die ze thuis alleen nog hoeven te verwarmen. Op deze manier hebben uw klanten thuis een heerlijk diner, zonder dat ze zelf hoeven te koken.


Reclame maken via sociale mediakanalen.

Het maken van content via uw sociale mediakanalen is ontzettend belangrijk. Ondanks dat u dit misschien al geregeld doet, is het vooral in deze periode van belang extra te posten. Uw concurrenten denken namelijk precies hetzelfde.

Uw interieur aanpassen op de gelegenheden.

Het gekozen interieur in uw pand is ontzettend belangrijk. Klanten komen namelijk af op gezelligheid en sfeer die u gecreëerd heeft in uw bedrijf. Bij de aankleding hiervan kunt u denken aan een interieur afgestemd op bijvoorbeeld de winter. Voorbeelden kunnen zijn: schilderijen, een kerstboom, sfeerlampjes, maar u kunt bijvoorbeeld ook één keer in de week livemuziek aanbieden. Dit zijn kleine dingen waar klanten door aangetrokken worden.


Speciale acties en kortingen.

Tot slot kunt u ook denken aan het aanbieden van speciale acties en kortingen voor de feestdagen. Klanten kunnen bijvoorbeeld bij een besteding van een bepaald bedrag iets leuks krijgen, zoals een tegoedbon in het nieuwe jaar of een gratis kopje koffie.


Plaats een buitenbar

Een buitenbar waarbij klanten gezellig een warme chocomel of glühwein kunnen drinken. Mensen staan in de buitenlucht, zoeken elkaar sneller op en kunnen met elkaar kletsen. Buiten valt deze buitenbar zeker op, waardoor mensen snel wat kunnen halen. Daarnaast biedt het sfeer en gezelligheid, waar mensen vooral in deze tijd behoefte aan zullen hebben.


Natuurlijk zijn er nog veel meer manieren om meer klanten te trekken, maar deze voorbeelden kunnen u al een stapje op weg helpen. Probeer ze vooral uit, enthousiasmeer uw klanten en blink uit!


Wil je nou op de hoogte blijven van P'ART? Schrijf je dan onderaan de pagina in voor onze nieuwsbrief!



8 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven